Blender 3.0 wprowadza nową jakość w tworzeniu treści 3D, dając możliwość jeszcze bardziej efektywnej pracy artystom wykorzystującym tę formę twórczej ekspresji.
Najnowsza wersja Blender 3.0 wprowadza nową jakość w tworzeniu treści 3D z jeszcze bardziej responsywnym widokiem, redukcją cieni artefaktów, biblioteką umożliwiającą szybki dostęp do posiadanych i zapożyczonych zasobów oraz dodatkowymi opcjami umożliwiającymi personalizację. Ta wersja dodaje również możliwość importu plików USD, co jest kluczowe w pracy z NVIDIA Omniverse. Umożliwia to edycję scen przy wykorzystaniu wielu aplikacji jednocześnie.
Użytkownicy Omniverse mogą teraz odblokować dodatkowe funkcje z dostępem do wersji alfa Blendera 3.1, takich jak instancjonowanie geometrii i dodatkowe wsparcie dla eksportowania materiałów w formacie USD.
Studio Driver – grudniowe nowości
Oprócz optymalizacji w Blender 3.0 i NVIDIA Omniverse, w tym miesiącu mamy aktualizacje aplikacji dla twórców, wszystkie obsługiwane przez sterownik Studio (472.84), który jest już dostępny do pobrania.
Nowa wersja w pełni interaktywnego zestawu narzędzi grafiki komputerowej, Isotropix Clarisse — Clarisse 5.5 z Angie — znacznie przyspiesza proces renderowania i umożliwia interaktywne renderowanie ogromnych scen z akceleracją ray tracingu. Ta funkcja jest dostępna tylko dla procesorów graficznych NVIDIA RTX. Clarisse 5.5 z Angie w wersji beta również jest już dostępny do pobrania.
Co więcej, aplikacja PowerDirector firmy Cyberlink do edycji wideo dodała integrację z technologią NVIDIA Broadcast i jej zaawansowanymi narzędziami sztucznej inteligencji, takimi jak odszumianie w celu usunięcia zbędnych dźwięków, niepożądanego szumu tła i echa w pomieszczeniu. Ulepszenia wideo i audio można teraz łatwo wykonać na etapie postprodukcji.
Uwaga – świąteczne prezenty!
NVIDIA Studio i Adobe przyłączają się do świątecznego nastroju oferując bezpłatne trzy miesiące Adobe Creative Cloud po zakupie wybranego laptopa lub komputera stacjonarnego NVIDIA Studio.